لحظه هایِ تُـــــــــــــــــرد

خودم نوشت های من

این وبلاگ اولین وبلاگم نیست!

خونه هایِ قبلی م رو بلاگفا مصادره کرده...

حالا اینجا شروعِ جدیدی دارم...

امیدوارم بتونم دوستانم رو پیدا کنم...

فوق سری 10 : آشپزباشی

چهارشنبه, ۱۱ شهریور ۱۳۹۴، ۰۸:۵۳ ب.ظ


کسی خونه نیست...


همسر جان رفته برام کتاب " یک عاشقانه ی آرام " رو بیاره بلکه  تو مسابقه ی خندوانه برنده بشم!!!!!!


الان هم رو به روم یه عالمه کتابه که مدت هاست قصد خوندنشون رو دارم و ...!!


بی شعوری

تمهیدات عین القضات

تاریخ جهانگشای جوینی

مکارم الاخلاق

مفتاح الحیاه

نهج البلاغه :((


اونقدر وقتِ اضافه دارم در طیِ روز که گاهی دلمم ی خواد از این حجمه ی بی کاری بترکم! ولی نمی دونم چرا دست به این کتابا نمی زنم.واقعا چرا عایا؟!

.


فیلم " محمد" رو ببینید!

فیلم بریده ای از قسمت های زندگیِ پیامبر اکرم در مقاطع مختلف سنی هست. ماجرایِ خاصی رو شما دنبال نمی کنید.فقط بعضی چیزها رو میبینید

و

بعد از اتمام فیلم پر از حسِ خوب هستید!

پیامبرتون رو بیشتر دوس دارید!

و اگر کارشناسانه به فیلم نگاه کنید از دیدن بعضی سکانس هاو موسیقی قوی فیلم و دکور و طراحی صحنه ی قشنگش به وجد میاید!


فیلمِش رو دوس داشتم.شاید یکبار دیگه برم ببینمش!

.

خیلی وقت نیست شروع کردم به حذف برنج، برا همین ممکنه لیست غذاهام فعلا زیاد نباشه!


اما از هیچی بهتره خب!

سعی می کنم تو هر پستم اگر غذای خاصی رو امتحان کردم به شما هم پیشنهادش کنم


و اما غذاهای بدونِ برنجی که پحتم این مدت:


کوکویِ عدس

پایِ چوپان

یه نوع کوکو که اسمش رو نمی دونم!! ولی طرز تهیه ش رو براتون میذارم

خوراک دال عدس

سوپ جو معمولا برایِ شام

خوراک بادمجون

سالاد اولویه


من اینا رو تا به حال پختم ولی خب غذاهایی هست که تا حالا نپختم و قراره بپزمشون ان شالله


یتیمچه - سالاد ماکارونی - خودِ ماکارونی - خوراک لوبیا سبز - واویشکایِ گوشت - کبابِ ساندویچیِ مرغ - قارچ سوخاری - آبگوشت - انواع کتلت : گوشت، ماهی- کوکویِ مرغ ( که واقعا خوشمزه است ) - خوراک قارچ - املت - تاس کباب - شامی کباب - کوکو سبزی 


فعلا همینا رو داشته باشید تا بعد!

دستور پختِ غذایی هم خواستید در خدمتم


و اما اون عذایی که گفتم شبیه کوکوست


سیب زمینی موسط : 5 عدد

پیاز : ا عدد بزرگ

گوشت چرخ کرده : یه بسته! تقریب دو مشتِ پر!!

تخم مرغ : اعدد

فلفل دلمه ای : 1 عدد متوسط

نمک-زردچوبه-رب گوجه- فلفل سیاه و ادویه هایِ دلخواه به مقدار لازم


سیب زمینی ها رو می پزید.و بعد با رنده ی ریز رنده می کنید.کمی زردچوبه و نمک و فلفل قرمز و تخم مرغ رو هم بهش اضافه می کنید و کنار می ذارید

گوشت چرخ کرده رو هم با نمک و پیاز و فلفل دلمه ایِ خورد شده و زردچوبه و فلفل سیاه تفت می دین که آماده به خوردن بشه. بسته به ذائقه تون می تونید کمی نعنا یا ترخون و مرز هم به گوشتِتون اضافه کنید.

من مقدار کمی - خیلی کم - زیره و آویشن هم به گوشتم می زنم . خیلی کم.


حالا سیب زمینی تون رو که مثل خمیر یک دست شده میارید و یه مقدارش رو کف دستتون پهن می کنید و از مواد گوشت داخلش می ریزد و دوباره با سیب زمینی روی گوشت رو می پوشونید.شبیه دلمه.بعد تویِ روغن سرخش میکنید شبیه کوکو.به نظرم که خیلی خوشمزه است


پای چوپان هم دقیقا همین مواده! فقط تفاوتش اینه شما گوشت رو تهِ یه ظرف ترجیحا پیرکس پهن می کنید و سیب زمینی رو میریزید روش و با کف گیر یا دست پهن می کنید.حوصله داشتید با قیف شکوفه بزنید روش و بذارید داخل فر و  وقتی سیب زمینی ها برشته شدن بیارید بیرون و سرو کنید.

برای چای چوپان پنیر پیتزا هم کمی داشتید بریزید خیلی خوشمزه تر می شه.


امیدوارم مورد استفاده تون قرار بگیره.


موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۴/۰۶/۱۱
دل انگیز

نظرات  (۲)

نمیخواید خودتونو با کتاب بکشید که
تاریخ جهانگشای جوینی و نهج البلاغه و مفتایح الحیات خیلی سنگینن.با کتاب های سبک شروع کنید.رمان بخونید
یک عاشقانه ارام هم خیلی خوبه
پاسخ:
من به خوندن این کتابا عادت دارم درواقع نصفشون رو هم خوندم
سلام دل انگیز جون. 
پای چوپان و .. مشابهاتش رو بلد نبودم. ممنون. به نظر که بایست خیلی هم خوشمزه باشه. 
قدر این وقتهای خالی رو بدون. :) 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی